środa, 7 stycznia 2015

Kontrowersyjne reklamy ub. wieku

Po zdecydowanie ciężkim tonie ostatniego artykułu, coś (pozornie) na rozluźnienie.

Wybrany przeze mnie zestaw kontrowersyjnych reklam (a w internecie od groma ich i jeszcze trochę) z ubiegłego wieku. Niektóre reklamy z perspektywy czasu - choć mocno bazują na stereotypach - wydają mi się być nawet zabawne, ale nie chciałabym być ich odbiorcą.
Poniżej starałam się wybrać te mniej smaczne.

Miłego oglądania i czytania.


1. Jeśli twój mąż kiedyś się dowie… (marka kawy)

2. Mężczyźni są lepsi od kobiet!
W domu, kobiety są użyteczne – nawet bardzo.
Jednak w górach są męczące. Więc nie zabieraj jej na wspinaczkę tylko po to, by pokazać jej swój nowy sweter Drummond do wspinaczki. Nie ma potrzeby. Ten pulower wygląda świetnie wszędzie… (marka odzieży męskiej)

3. Dmuchnij jej w twarz a pójdzie za tobą wszędzie. (marka papierosów)

4. Dobrze jest mieć w domu dziewczynę (marka odzieży męskiej)

 
5. Shirley Simkins straciła swój czar. Nie przestaje jeść nawet miedzy posiłkami.
Slim Sally zachowuje formę. Stosuje Life Sevres jako posiłek. (marka spożywcza)

6. Może mieć brzuszek i nadal wyglądać apetycznie.
Twoja córka jest pulchna? Może, i powinna wyglądać ślicznie tak jak jej szczupłe koleżanki. I będzie… jeśli ubierzesz ją w Chubbetts!

7. Jak szczęśliwa może być pulchna dziewczyna? (marka mody dziecięcej i młodzieżowej)

 
8. Rozmiary dla pulchnych.
Na zdjęciach nowe sukienki, płaszcze, marynarki, swetry, bielizna, spódnice, koszule dla dziewczynek i nastolatek zbyt pulchnych, by się zmieścić w standardowe rozmiary (i wszystkie ceny są takie same jak przy standardowych rozmiarach). 

9. Exquisite rozumie, że żadne ciało nie jest doskonałe.
(małe litery, ale ogólny sens jest taki): Ile razy widziałaś wspaniałą talię modelki, ale nie swoją? Ponieważ jesteś kobietą, a modelki manekinami (nie doczytałam się, nie jestem pewna). Więc to normalne, że możesz być trochę za duża albo trochę za mała. Exquisite to rozumie.
(Zakładam, że jakaś firma bieliźniarska).

 

10. Takie jak mamy – majtki i biustonosz. (marka bieliźniarska)


11. Wspaniała dziecięca delikatność.
Bo niewinność jest seksowniejsza niż myślisz. (marka kosmetyków)


12. Marka mydła

Żródła:

2 komentarze

  1. Po obejrzeniu tych reklam stwierdzam, że WIWAT XXI wiek!
    W wieku XX to bycie czarnoskórym, pulchną dziewczyną, jakąkolwiek dziewczyną i dzieckiem to po prostu przerąbane, świat aż się roił od męskich szowinistycznych świń, nietolerancyjnych chudzielców, rasistów i pedofilów.

    Ale graficznie - ładne :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Szperając po Internecie, paradoksalnie mężczyźni - pewnie niezamierzenie, ale takie jest moje odczucie - też nie są przedstawieni w najlepszym świetle. Kobieta sprząta, pracuje i musi pięknie wyglądać (hasło jednej z reklam jest: im ciężej pracujesz tym jesteś piękniejsza albo gdy twój mąż ogląda się za młodszymi to znaczy, że pora na krem przeciwzmarszczkowy) - w tym czasie mężczyzna leży na kanapie, pali cygara i pije alkohol. Na co komu w domu taki nierób? Ale w XX w. pewnie inaczej do tego podchodzili.

    OdpowiedzUsuń

TOP