czwartek, 15 stycznia 2015

CZAS/PRZESTRZEŃ/MIEJSCE


Wczorajszego wieczora miałam okazję brać udział w otwarciu jednej z wystaw cyklu pt. CZAS/PRZESTRZEŃ/MIEJSCE, na którą jechałam kompletnie nie wiedząc czego się spodziewać. W poniedziałek popołudniu dostałam informację z miejscowego Klubu Plastyka Amatora, że w mieście obok organizowany jest wernisaż, więc nie mogłam przegapić takiej okazji.

Leszczyńskie MBWA prezentowało prace Moniki M. Korony, doktor sztuk pięknych i adiunkta Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Instalacja została specjalnie stworzona i zaaranżowana pod przestrzeń galeryjną, ponieważ kompozycje prac ściśle zależą od miejsca, w którym będą wystawiane. Kolorowe kolarze artystki stanowią kompromis pomiędzy malarstwem, rysunkiem i fotografią. W kompozycje wplecione zostały znaki, słowa, a nawet całe frazy, choć nie wszystkie łatwo dostrzec na pierwszy rzut oka. Oprócz malowideł, na uwagę zasługują także kompozycje z kolorowych tasiemek, które pod odpowiednim kątem, tworzą niesamowite geometryczne formy przestrzenne.

Bardzo zaintrygował mnie cykl mrocznych pomarańczowych obrazów, gdzie kilkoma pociągnięciami pędzla, pani Korona świetnie oddała emocje ludzkich twarzy. Emocje, które były nie tyle silne, co mocno wyraziste i wręcz namacalne. Sporo czasu spędziłam siedząc naprzeciw całej kompozycji.

Zachęcam bardzo do obejrzenia wystawy, ponieważ na sztukę lepiej patrzeć, niż ją opisywać. Jeśli nie mieszkacie w okolicy Leszna, to 09 stycznia, inna wystawa z tego samego cyklu, została otwarta w Warszawskiej galerii Galeria Stara Prochownia.
Zalecam jednak, aby na zwiedzania wybrać się po zachodzie słońca. Prace co prawda można podziwiać przy świetle dziennym, jednak ich prawdziwa tajemnica, pojawia się dopiero, gdy w ciemnym pokoju, rozbłysną lampy na światło ultrafioletowe. Wystawa jest bowiem instalacją malarsko-świetlną. Jaskrawe barwy – zieleń i pomarańcz – są farbami UV, które przy odpowiednim oświetleniu, dają niesamowity efekt.

Poniżej zdjęcia. Nie oddają tego efektu, ale mam też dwa krótkie filmiki.


                              





video

video

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

TOP