czwartek, 31 lipca 2014

Czwarta zasada klubu walki...

...to mówić o alternatywach.

Pomysł na robienie alternatywnych projektów wpadł mi ledwo kilka tygodni temu i trochę zajęło, nim zdecydowałam się na odpowiednią książkę.
Zaczęło się, ambitnie. (W pewnym sensie). Postawiłam sobie zadanie, aby znaleźć konsensus pomiędzy lekką tematyką książki na plażę, a graficzną okładką. Na pierwszy cel, poszedł Dziennik Bridget Jones Helen Fielding, jednak chociaż nie szło mi źle, to po kilku próbach znajoma oznajmiła, że do swojego projektu mogę dodać jeszcze gigantyczną cenę 9,99zł i wrzucić do kosza w supermarkecie.
Miałam problem z doborem odpowiedniej grafiki. Cały czas martwił mnie fakt, że albo projektuję okładkę zbyt ambitnie albo zbyt infantylnie. W końcu skapitulowałam, (ale tylko chwilowo) i musiałam przyznać, że jeden grafik-ilustrator nie jest w stanie podołać wszystkiemu, zwłaszcza jeśli temat nie łączy się jakoś z jego stylem. Musiałam więc wybrać coś innego.

Chuck Palahniuk znany jest w Polsce przede wszystkim ze swojej głośnej książki Fight Club – polski tytuł Podziemny Krąg. Miałam okazję niedawno przeczytać tę pozycję i gdy olśniło mnie, że operuję stylem graficznym, który mógłby ją zilustrować, dziwiłam się sama sobie, jak mogłam nie wpaść na to wcześniej?

O ile zagraniczne wydania posiadają całkiem udane projekty okładek, to żadna z polskich edycji mnie nie zachwyciła. 



Co samo w sobie jest nieco zastanawiające, patrząc przez pryzmat innych pozycji C. Palahniuka, wydanych w naszym kraju nakładem Niebieskiej Studni.



Okładki prezentują się po prostu fantastycznie! Należą do jednych z moich ulubionych pod względem graficznym. Gdyby pojawiły się w formie plakatu, chętnie bym je oprawiła i powiesiła na ścianie.

Co prawda herbata pita z glinianego kubka, smakuje tak samo jak z porcelanowej filiżanki, jednak nie można nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że je się także oczami.
I mnie osobiście, taką książkę czyta się z większą przyjemnością.


A tutaj, moja alternatywa.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz

TOP